home sweet home




Nu är vi hemkomna från Malmö, eller vi kom hem igår men iallafall
Det varit riktigt skönt att komma hemifrån och fokusera på andra saker än det vardagliga

Torsdag: Tog tåget halv elva från stationen och var framme runt halv ett
Jag och David hade tydligen tagit fel på hotell, så det var inte Elite Hotel Savoy
som vi bodde på, utan det var Elite Hotel Residens
Efter att vi checkat in och bytt om tog vi en taxi till Hildur (Davids farmor)
Det var trevligt att träffa Davids släkt och det blev
en del prat och presenterande av varandra
Senare när vi kommit hem till hotellet igen tog vi det lugnt
en stund innan vi drog till Mandos, som har otroligt god mat!

Fredag: Åt frukost tillsammans med Davids föräldrar, Kerstin och Erling
Jag älskar frukosten på hotell, det är alltid hur mycket mat som helst!
Gjorde oss iordning och tog tåget till Danmark
Gick på Ströget för att shoppa lite men jag hittade inte speciellt mycket
tyvärr men det var riktigt skoj att få omkring där och gå vilse i de enorma affärerna
Sen blev det en runda inne på Tivoli också, åkte en del karuseller
Däribland Demonen som jag först inte vågade eftersom det
var två looper i den berg-och-dalbanan men jag tog mod till mig och åkte den
På kvällen var vi totalt utmattade och sov som grisar

Lördag: Kerstin och Erling åt frukost innan oss och drog hem tidigare
Jag och David hade bestämt oss för att gå runt i Malmö och shoppa lite
eftersom vi inte hittade så mycket i Danmark
Vi hittade lite smått och gott (bilder kommer senare)
Sen åkte vi också hem och vi hade planerat att ta det lugnt men
när vi var ute och hämtade pizzan så var det en del som festade
och såklart blev vi också sugna, så fest blev det allt ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jonna Jonasson
21 år ung. Musik. Envis. Natur. Pyssel. Pluggar till förskollärare. Fotografier. Djurälskare. Mobilberoende. Busig.

Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges.