what took you so long

Alltså jag vet ärligt talat inte hur man ska ta detta
Egentligen känns det väldigt märkligt att man helt plötsligt
fått en diagnos på sig, trots att man alltid trott att det
varit något som inte stått rätt till så att säga
Ska man vara ledsen, glad eller hur ska man känna?
Dels är jag ledsen för inte fan känns det bra att ha en diagnos,
och inte bara en utan två men samtidigt känns det
jäkligt bra för då är jag helt plötsligt inte bara trög och dum
Nu vet andra vad mitt problem är och jag kan förklara
för dem och kan verkligen få dem att förstå
Detta hjälper mig på mer än ett vis genom att få hjälp
i det vardagliga livet samt i skolan och det är ju toppen
Det värsta med detta är egentligen att det tagit 21 år innan
dem kommit underfund med att det inte är något som stämmer,
och inte var det tack vare dem som jag vet detta nu utan
det är helt och hållet min egen förtjänst
Hade jag inte varit så envis med att ha svar och engagerat
mig för att få reda på detta så hade jag troligtvis
fortfarande varit i "skuggan" så att säga, jag hade inte vetat något alls

Efter att ha läst detta antar jag att alla nu vill veta vad
mitt eller rättare sagt mina problem är..
Det är så att jag har dyskalkyli samt koncentrations- & inlärningssvårigheter

That's all folks, nu vet ni!

Kommentarer
Postat av: Challe

Du vet om att diagnoser hit och diagnoser dit inte ändrar på dig som person iallafall? Vi tycker ju om dig som du är <3

2010-05-20 @ 20:17:19
URL: http://silenceisbroken.blogg.se/
Postat av: Fläcken

Förstår att det är blandade känslor. Men hur som helst så är du i alla fall världens bästa Prick med helt skeva ögon och fula lila-blåa byxor :) Förvisso är mina ögon ännu mer skeva men det är föga relevant. ;P



För övrigt har jag fått reda på att vi heter Spot och Splodge på engelska. Jag tycker inte att det känns riktigt rättvist. Splodge låter dunderslibbigt. :( Och du, Spot, Splodge finns där för dig. <3

2010-05-20 @ 22:21:20
URL: http://lilafyrkant.blogspot.com
Postat av: Emma

Du är fin precis som du är! :)

2010-05-26 @ 19:56:54
URL: http://someee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jonna Jonasson
21 år ung. Musik. Envis. Natur. Pyssel. Pluggar till förskollärare. Fotografier. Djurälskare. Mobilberoende. Busig.

Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges.