i'm so bored

Jag är sjukt uttråkad så jag roade mig med denna listan för att fördriva tiden lite

A är för den bästa ASTRID LINDGREN filmen
Grymt svårt val eftersom jag tycker om alla på ett eller annat sätt.
Men jag måste nog säga att Ronja Rövardotter och Pippi Långstrump
står högt upp på listan.

B är för antalet BARN du vill ha
Minst två barn i alla fall.

C är för ditt favorit CITAT

Jag har inget favorit citat utan det kommer och går.
Mest beroende på vilket humör jag är på.

D är för den DRYCK du inte kan leva utan
Måste nog säga Multivitamin men Cola, O'boy och Te är också mina favoriter.

E är för EGENSKAP din partner måste ha
Ärlighet.

F är för dina FOBIER

Maskar, spindlar, ormar.. Småkryp i allmänhet samt fötter, mörker och åska.

G är för det som gör dig GLADAST
När allt flyter på utan störande moment.

H är för din favorit HOCKEYSPELARE
Hockey är verkligen inte min grej. Jag ska vara ärlig och säga att jag vet några
enstaka namn på kändisar, men om de spelar hockey eller fotboll har jag ingen aning om.

I är för den viktigaste INREDNINGSDETALJEN hos dig
Det måste nog bli sängen I guess.

J är för den personen du JÄMFÖR dig själv med
Jag har jämfört mig med många på olika vis och jag gör det än idag lite då och då.
Det är väl bara något man gör antar jag, på ont och gott.

K är för din KÄRASTE ägodel
Min nallebjörn Peter, no doubt about it.

L är för något du vill LÄRA dig
Bjuda på mig själv mer och såklart en massa andra ytliga saker.

M är för dina MÅL i livet
Få min examen och resa runt i världen, njuta av livet helt enkelt.

N är för NAMN du helst velat ha
Oh my, jag har velat ha så många olika namn att jag inte kommer ihåg dem längre.
Det var ju grymt populärt att ha smeknamn ett tag och då var jag sur över
att jag hette Jonna eftersom det är svårt att hitta på ett bra smeknamn till det.
Men jag har kommit över det och är nöjd med mina namn.

O är för dina största OROSMOMENT

Skolan och min nuvarande utredning

P är för ditt mest utmärkande PERSONLIGHETSDRAG
Jag är glad och positiv utåt trots att jag kanske inte alltid känner detsamma inombords.

Q är för det ord på Q du kan komma på
Jag kan såklart inte komma på något ord, men ett namn kan jag.
Quentin, som i Quentin Tarantino.

R är för RÅD du brukar ge andra
Det beror såklart på situationen. Jag är ganska duktig på att ge råd men fan så
dålig på att följa dem själv.

S är för den mest överskattade SPORTEN
David fick hjälpa mig med denna frågan och det första han sa var, vattenpolo.
Jag har inte hört talas om det men jag googlade det och jag kan inget annat
än att hålla med honom.

T är för det vanligaste TIDSFÖRDRIVET
Läsa bloggar och kika runt på olika hemsidor.

U är för den roligaste UTOMHUSAKTIVITETEN
På vintern är det åka pulka och ha snöbollskrig som gäller.
Sommaren däremot sitter man ute med vänner, pratar, dricker och grillar.

V är för den tråkigaste VARDAGSSYSSLAN
Det alla andra svarar på detta måste ju vara städning, men jag tycker ju om
att städa. Men tvätta, det tycker jag faktiskt inte om och det är tidskrävande.

W är för WEBSIDA du dagligen besöker
Det är utan tvekan blogg.se och såklart hkr.se.

X är för din favoritkaraktär i XENA
Xena herself och så Gabrielle, hon är lite så där korkad.

Y är för hur YTLIG du är på en skala 1 - 10
Jag är inte speciellt ytlig av mig, men det beror såklart på vilket humör jag
är på och i vilken situation det gäller. Men överlag så är det kanske mellan 5-7

Z är för vad du helst vill se på ZOO
Häftiga djur såsom giraffer och elefanter.

Å är för din ÅLDER
Jag är faktiskt hela tjugoett år.

Ä är för vad du vill ÄNDRA på i Sverige
Det är väl rätt mycket egentligen men jag är inte speciellt påläst om
saker och ting då jag inte är intresserad av det, och därför anser jag att jag
inte har något att uttrycka mig om.

Ö är för ÖGONGODIS du inte kan äta dig mätt på
Johnny Depp hade jag inte tackat nej till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jonna Jonasson
21 år ung. Musik. Envis. Natur. Pyssel. Pluggar till förskollärare. Fotografier. Djurälskare. Mobilberoende. Busig.

Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges.