årsresumé av 2009

Jag fick för mig att göra en resumé av det gångna året och så här i efterhand
så har det nog varit det allra bästa året i hela mitt liv. Visst har det varit en del
ups and downs men överlag har året varit toppen, i synnerhet sommaren

Januari
Massor med pluggande. Vi hade bott i vår lägenhet en månad och det
var en hel del festande med de gamla vanliga människorna

Februari
Fortfarande en massa plugg och lite festande, inget speciellt hände denna månad

Mars
Denna bloggen startades och mitt allra första inlägg handlade om sommaren. Jag hade
praktik på en förskola här i Karlshamn och jag njöt av varje sekund med alla underbara barn. Hade också min allra första photoshoot hemma med Madde

April
Vi hade en lan-kväll med mina bröder och kusinen Hanna konfirmerades.
Jag och Emem började ha våra pluggstunder på gräsmattan utanför BTH

Maj
Mörrums nationaldag firades med marknad och karuseller, tyvärr så känns det som om man växt ifrån det lite och inte tycker att det är lika roligt nu som förr. Vi tog en Malmöresa med Davids föräldrar för att träffa hans släkt och en dagstur till Danmark för att gå på Tivoli. Jag gjorde min första Illustrator bild och den blev väl inte så jätte bra egentligen men den duger. Emem fyllde hela 22 år och hade fest med maskeradtema

Juni
Sweden Rock Festival innebar roliga människor och kalla nätter.
Det var ett par underbara kvällar och dagar i Ringamåla med skogsfolket. Lillebror Alex fyllde 15 och fick sin efterlängtade moped. Midsommar firades på Öland med de bästa i en trång bil. Kusinen Adam tog studenten och Michael Jackson, King of pop gick bort. Jag hade min andra photoshoot och offret var Madde och hennes fina valpar

Juli
Var på Hultsfredsfestivalen i en vecka med camp vi har allt och hade det allmänt underbart om man bortser från det otroligt kalla och regniga vädret. Fest i Rottne med kundvagnsåk som resulterade i blåmärken, det var inte så smart när man tänker på det i efterhand. Bästa Östersjöfestivalen genom åren med underbart folk och sjuka förfester. Jag fick bland annat se kära mamma full för andra gången i mitt 21:åriga liv. Det var en hel del filmkvällar och fester i Ringamåla. Vår underbara hund Zeke gick bort, i mitt hjärta finns du kvar

Augusti
Var i Stilleryd hos mormor och solade och badade. Vi åkte till Torkö med några Bth:are där vi dök och grillade i regnet. Sjöng singstar med nya vänner på kåren gjorde jag också, plus att jag blev bättre på Illustrator.

September
Hade en bakdag med Emem där vi bakade kladdkaka, muffins, snittar och pannkakor. Tog även kontakt med Paul och påbörjade min utredning. David fick ett ryck att gå i skogen och leta efter svampar, tyvärr så hittade vi bara tre stycken. Jag tog ett stort steg och lät Lina permanenta mig

Oktober
Deltog i 100 minutaren på fridhem, vilket jag och David sög på. Men det är mycket viktigt att nämna att jag klarade mig längre än David, alltså vann jag över honom. Blev en del fotokvällar med älskade Lovie också. Hade praktik ännu en gång och man blir mer och mer fäst vid barnen. Var hemma hos mamma en massa för att använda henne som stöd genom allt jobbigt och stressigt som var och fortfarande är. Lånade även hem kameran från BTH och hade ännu en photoshoot med Madde

November
Ännu mer praktik och jag var indian på en aktivitet. David åkte till Stockholm för en jobbresa genom praktiken och jag var hos pappa undertiden. Jag och David firade 2 år tillsammans

December
Salstentamen i idrott och hemtentamen i matematik/lekpedagogik plus en massa andra inlämningar var det mitt liv bestod av i stort sett. Photoshoot med Lina med is-tema. Åkte pulka i Nytorpet på kvällen när det var kolsvart ute. Jag fick en massa fina födelsedagspresenter och julklappar. Nyårsafton firades med god mat och trevligt folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jonna Jonasson
21 år ung. Musik. Envis. Natur. Pyssel. Pluggar till förskollärare. Fotografier. Djurälskare. Mobilberoende. Busig.

Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges.