Olika åsikter

Häromdagen diskuterade jag och David om hur man skulle göra
ifall någon av ens nära och kära skulle bli inlagna på sjukhuset
för en akut operation till exempel.
Hur vi ens kom in på denna dikskussion var att jag alltid
måste ha min mobiltelefon igång och en av anledningarna
till det är om det skulle hända något så kan man alltid få
tag på mig no matter what.
Då säger David att om det skulle hända någon något och
de skulle höra av sig ifrån sjukhuset så är det jobbigt att
sitta där och vänta, eftersom man inte kan göra något i alla fall.
Och eftersom man inte kan göra något så kan man lika gärna stanna hemma.
Men jag anser att det är viktigt att åka dit och sitta där och vänta
på ett resultat eftersom vad som helst kan hända och jag
själv skulle må riktigt dåligt om jag visste att det inte satt
någon där ute i väntrummet och väntade på mig.
Jag hade uppfattat det som om att ingen älskade eller brydde sig om mig.

Hur ser ni på detta, skulle ni sitta och vänta i väntrummet
eller hade ni stannat hemma för att vänta på ett samtal ifrån läkaren?


Kommentarer
Postat av: pinky

jag hade suttit på sjukhuset, LÄTT <3

2009-03-28 @ 23:07:08
URL: http://piinkbarbie.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Jojje

Min tele är igång 24/7 av exakt samma anledning som din.. 1000% att jag suttit på sjukan

2009-04-01 @ 01:44:19
URL: http://joeybart.blogg.se/
Postat av: Emem

Jag hade suttit i väntrummet. Man vet aldrig, det kan handla om sekunder och då tror jag inte att man skulle kunnde förlåta sig själv om man var hemma och inte hann dit i tid.. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv i alla fall.

2009-04-05 @ 20:10:19
URL: http://finest.se/immah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jonna Jonasson
21 år ung. Musik. Envis. Natur. Pyssel. Pluggar till förskollärare. Fotografier. Djurälskare. Mobilberoende. Busig.

Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges.